2011-08-15

VARMVATTEN I KRANEN!

Nä Niklas... tänk inte ens tanken... Nopp, inga sådan associationer om jag får be...

För första gången sedan 26 juni, då jag lämnade hemma, upplevde jag varmvatten i kranen igårkväll. Blev nästan lite förvånad om jag skall vara ärlig...

Är på en ny fältstation nu. Och här är varmt vatten i kranen! I både Indien och Pakistan så är det varmvattenberedare som gäller. Oftast så finns den där fysiskt men tveksamt om den är där psykiskt. Om de har varit ur funktion eller bara avstängda eftersom det ändå är sommar och man inte behöver något varmvatten låter jag vara osagt. Men skulle gissa på ungefär 50-50!

Oavsett vilket. På denna fältstationen är den både hel och igång. Såklart inte i alla rum, men enligt uppgift finns det varmvatten i en av duscharna iaf. Och den skall jag lyxa till med när min företrädare har åkt om 2 dagar!

För er som tycker det är skönt att duscha svalt, håller med. Men kan berätta att ALDRIG kunna duscha ens ljummet och ALLTID ha iskallt vatten oavsett om det är morgon, middag eller kväll förtar charmen lite....

1 kommentar:

  1. Jag tänker aldrig!!! Jag har rationaliserat och går bara på magkänsla och sedan direkt till handling, iofs med varierat resultat.... Följer dock och roas av din blogg!

    Puss i ljumsken ;-)

    SvaraRadera