2011-09-05

Min söndag


Hur har din söndag sett ut?
Min började som vanligt med en morgonpromenad strax efter sex. Solen hade redan bränt bort molnen så temperaturen var strax under 30 grader. Kände mig lite segstartad imorse så rundan blev bara 1 timme 15min idag. Svettigt men skönt och framförallt vaknar jag gött till liv när man står i duschen efteråt!

Som vanligt är det ”morgonrutin” kl 0800 med radiocheck, lite pappersarbete och kolla mailen. Just nu är jag utan Internet igen (därför är det säker inte söndag när du läser detta…) så jag får de viktigaste mailen/uppgifterna på sms.


Därefter fixade jag mig lite frukost bestående av en halv mango med lite yoghurt, fräste lite äggröra med soja och ett par bitar knäckebröd. Tyvärr har mitt knäckebrödspaket fått lite stryk i packningen så det är mest småbitar, men skit i det. Det är knäckebröd!!
Självklart toppas frukosten med en malariatablett.

Sedan dess har jag ägnat någon timme åt att tvätta, fixa i rummet och framför allt att ladda min ipod med ny musik! Så barnsligt glad jag blir över lite ny musik i lurarna!! Fantastiskt roligt att höra något nytt, även om jag har sex gig laddat redan, men på 2,5 månad har jag hunnit lyssna på det mesta tillräckligt redan. Så två nya album räddar denna söndagen!

Strax är det dags att snygga till sig, knyta kängorna och knäppa knapparna i uniformen. Dagens officiella uppgifter närmar sig.
Men innan dess lite lunch som är rester från igår Chicken brahni, vilket är ett kryddigt, stekt ris med kycklingbitar som lagas ihop till en röra. Igår högg kocken en hel höna i småbitar, fixade en jätteladdning med ris och ställde fram allt till lunchen. Visst, snällt att han gör så att jag slipper laga själv på söndagar (eftersom då är kocken ledig) men maten räcker i tre dagar. Minst… Och som bonus slipper han ju laga mat på måndag också…

Vid tolv bär det av mot ”gränsen” för att hämta generalen och hans assistent. Mitt jobb är ju att fixa allt för att kunna göra gränsövergången, möta dem där och eskortera dem över gränsen. Och sedan tillbaka mot fältstationen. Hoppas att jag är klar med ”allt” kring två, halv tre tiden.

Ser fram emot att träna ett pass i eftermiddag mellan fyra och fem (jag har tillträde till ”gymmet” efter fyra och måste vara tillbaka på fältstationen innan fem, så gäller att inte tveka eller tappa tempo.)

Det som sedan återstår idag är att göra en ”kvällsrutin” med radio, papper, rapporter osv. Eftersom det är söndag och dessutom varit månadsskifte väntar ytterligare rapporter på att färdigställas. Ska försöka få klart allt på en timme… Eller max två!

Lite kvällsmat, chicken brahni, och sedan kanske en film… Får se om kabelkanalerna funkar igen, är oftast ur funktion pga strömavbrott, annars blir det något på paddan.

Det kommer nog min söndag att se ut! Synd att klaga, eller hur?

1 kommentar:

  1. Det ser ju nästan ut som min söndag hemma....morgonpromenad, frukost (fast på hotell...) och lite träning:) det ända som är konstigt är att inte göra det tillsammans men det gör vi snart:)
    Saknar dig väldigt mycket!!

    Puss puss
    Din Carolina

    SvaraRadera